Forretningsområde / Business Research

Branche /

Som et led i koncernens 2020-strategi ville AURA Energi finde ud af, hvad den bedste kundeoplevelse indebærer. Det var dog ikke en opgave, de selv kunne løse, og de bad derfor om assistance fra People & Performance, der i samme ombæring skulle hjælpe energiselskabet med at blive bedre til krydssalg.

 

 

Hvordan finder man ud af, hvad der giver den bedste oplevelse for ens kunder? Den udfordring stod energiselskabet AURA Energi med, da de som et led i deres 2020-strategi netop ville finde frem til den bedste kundeoplevelse. Fire energiselskaber havde forinden slået sig sammen, og nu skulle de skabe et fælles grundlag for fremtiden. Koncernen havde brug for hjælp og sparring til at komme i mål med opgaven, og her udvalgte AURA Energi People & Performance som samarbejdspartner.

”Vi havde lavet denne strategi, hvor vi blandt andet ville lave den bedste kundeoplevelse, og så ville vi sætte fokus på krydssalg imellem vores forskellige forretningsområder. Og efter at have afsøgt markedet fandt vi hurtigt ud af, at det var noget, som People & Performance kunne hjælpe os med,” forklarer Thorkild Videbæk, der er kommerciel direktør i AURA Energi.

 

Fandt det rette fokus

”Efter vi i samarbejde med People & Performance fik afgrænset området og fundet det rette fokus, gik de i gang med at lave dybdeinterviews med kunder og efterfølgende spørgeskemaundersøgelser, der skulle belyse, hvordan kunderne ser på AURA Energi, og hvordan vi præsterer over for dem. Udover det ville vi også gerne have, at vore medarbejdere kunne få hjælp til at blive bedre til at fremme krydssalg, og her gik People & Performance også ind og hjalp os med nogle meget nyttige redskaber,” siger Thorkild Videbæk.

Og den kommercielle direktør i AURA Energi har generelt været imponeret over den kvalitet, som han og energi-koncernen er blevet mødt af hos People & Performance.

”Det faglige niveau hos de konsulenter, vi har haft med at gøre, har været rigtig højt. Vi har arbejdet med folk inden for forskellige områder, som hver især har haft vidt forskellige kompetencer, men fælles for dem alle har været, at de er virkelig dygtige,” understreger Thorkild Videbæk, der ser det som en stor fordel og styrke, at People & Performance har så mange forskellige kompetencer at tilbyde.

 

Nye øjne på tingene

I forbindelse med arbejdet for at finde frem til den bedste kundeoplevelse gennemførte People & Performance flere dybdegående analyser, der har defineret, hvad og hvordan AURA Energi skal levere for at øge loyaliteten blandt deres kunder. Og Thorkild Videbæk har kun gode ting at sige om det arbejde, der er blevet udført.

”People & Performance har løst opgaven nuanceret og på et højt kvalitativt niveau, og deres arbejde har generelt været meget givtigt for os,” siger Thorkild Videbæk, inden han fortsætter.

”De har gjort et rigtig godt stykke arbejde for os. Det er professionelle folk, der alle sætter kvalitet i højsædet, og det er noget, vi også lægger meget vægt på. Og så har de aldrig været bange for at sige deres mening om tingene, og det har været meget befriende og gavnligt for vores udvikling,” siger han.

 

Et udbytterigt samarbejde

Ifølge den kommercielle direktør har det været meget berigende at få et helt nyt blik på, hvordan tingene kan gøres, og han er da heller ikke i tvivl om, hvad han vil sige, hvis andre virksomheder spørger om kvaliteten af People & Performances arbejde.

”Jeg vil i høj grad anbefale People & Performance til andre virksomheder. Ingen tvivl om det. Vi har haft stor gavn af det samspil og modspil, som vi har fået med dem, og det har været meget udbytterigt for os. Jeg er da også ret sikker på, at vi vil komme til at arbejde sammen med dem i fremtiden, når vi står i en situation, hvor vi har brug for netop deres ekspertise,” siger Thorkild Videbæk.

 

testimonial_headshot.jpg

Jeg vil i høj grad anbefale People & Performance til andre virksomheder. Ingen tvivl om det. Vi har haft stor gavn af det samspil og modspil, som vi har fået med dem, og det har været meget udbytterigt for os.

Thorkild Videbæk, Kommerciel direktør i AURA Energi