Danhydra er en af de førende leverandører af tekniske løsninger og udstyr inden for vind-industrien. Virksomheden har mange års erfaring med at udvikle, producere og servicere den globale vindindustri med innovativt udstyr og skræddersyede løsninger.
Danhydra er i kraftig vækst og den globale organisation er ved at blive skabt. Derfor er der behov for at få implementeret en række globale HR-processer hos Danhydra, eksempelvis rekrutterings-, onboarding- og performancemanagement processer. Endvidere er der behov for at alle ledere bliver klædt på til at lede effektivt i en global matrix organisation.
Interim HR-chef som support på vækstrejsen
For at hjælpe Danhydra på deres vækstrejse har Anni Vind Frandsen, partner i People & Performance, i en periode været interim HR-chef.
“Anni har en rigtig god forståelse for snitfladen mellem HR og forretningen. Hun forstår forretningens behov, og så er hun skarp til mennesker,” fortæller Peter Gregersen, der er CEO i Danhydra.
Et stærkt lederteam med fokus på samarbejde
En del af lederudviklingen har naturligvis haft fokus på træning i bl.a. rekruttering, onboarding, performance og udviklingssamtaler. Herudover har lederne også brugt tid på at forså sine egne styrker og udfordringer i lederrollen, og hvordan de hver især kan spille hinanden gode i teamet.
“Vi har fået en øget bevidsthed om, hvem vi hver især er personligt, men også i forhold til hinanden på teamet. Hvilke profiler er vi? Og hvad skal vi være særligt opmærksomme på som team? Er vi som individer og team i balance samtidig med at vi som organisation er i hastig vækst?” fortæller Peter Gregersen om de udfordringer, der er ved at lede en organisation i konstant forandring.